Produkty elektroniczne mimo konkurencyjności na rynku i wyraźnego spadku cen w tym segmencie, wciąż potrafią być piekielnie drogie. W szczególności jeśli chodzi o marki, które długimi latami skutecznie budowały swoją renomą produkując wciąż nowe oraz coraz ładniejsze modele. Niektóre marki od lat produkują takie same telewizory a telefony wprowadzają na rynek dwa lata po konkurencji tylko po to, by zdobyć mały procent użytkowników, którzy przespali zmianę ery technologicznej za pierwszym razem. I zawsze na rynku elektroniki istnieją doskonale zarówno te przedsiębiorstwa, które regularnie wprowadzają malutkie nawet modyfikacje w swoich produktach oraz te, które zwlekają z kopiowaniem patentów po rywalach. I o ile giełdy pokazują, że czasami równie dobrze finansowo przedstawiają się i jedne i drugie, to w kwestii wprowadzania całkowicie nowych standardów do obiegu nie wystarczą dzisiaj pieniądze – absolutnie niezbędne jest doświadczenie pracowników naukowych, bo elektronika i informatyka czy inżynieria to zagadnienia tak złożone iż trudno jest liczyć na sukces rynkowy bez młodego i kreatywnego zespołu.